Tuesday, December 30, 2008

7 week check-up

Luke is seven weeks old today. Time flies!!! He has changed so much already and it's really bitter-sweet for me. I sometimes stare at him for long periods of time just to "take it all in." I want to be able to remember every detail of these early weeks. But then, I get so excited when I see him change, smile and giggle at/with me, etc.

We went to see Dr. Tran today for his two-month check-up (a little early) and everything is going well. Luke is 10lbs 15oz and measures 22 inches. We always think that he is so tiny and I was surprised at his weight gain. He is now in the 51st percentile. The news made Cody very happy! He got four shots but barely cried!

Luke a déjà 7 semaines aujourd'hui et il change beaucoup. Il n'est plus le tout petit bébé à qui j'ai donné naissance. Nous sommes allés chez le pédiatre aujourd'hui. Il pèse 5kgs et mesure 56cm. Il a reçu 4 vaccins et a à peine pleuré.

Je suis si contente de le voir changer, grandir, sourire mais parfois je trouve que le temps passe trop vite. J'essaye de savourer chaque moment et je veux vraiment graver dans ma mémoire tous les détails de ces premières semaines. Je suis vraiment contente de pouvoir rester à la maison au moins cette année-ci pour être la première à observer ses progrès!

1 comment:

Czarina said...

Loved seeing you guys. Luke is pretty great :-)

Let's set up a lunch date soon.